FAQ

Vanliga frågor

Hur betalar jag ?

Du kan använda Klarna eller nedanstående betalkort på SeniorSalg.se – SeniorSalg står för kortavgiften:
För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

Betalkort hanteras av Nets och du kan använda följande kort:

  • Visa/Visa Electron
  • Master Card
  • Maestro
  • JCB
  • Diners
  • DK Dankort 

I varukorgen visas det totala inköpspriset inklusive moms och frakt. Detta är det totalpris som du betalar.

Hur vet jag att beställningen har gått igenom?

Efter beställning får du ett E-post med din orderbekräftelse.
Om du inte får ett E-post med en orderbekräftelse kan det bero på att mejlet har fångats upp av ditt skräppostfilter. Kontrollera därför din skräppost.

Om du fortfarande är osäker på om din beställning har gått igenom, vänligen kontakta oss.

Vad kostar frakten ?

Det är GRATIS* om du beställer för över 799,- och levereras till en GLS - DB Schenker Paketbutik.
För köp under 799,- kr. kostar det 89,- kr. till en GLS - DB Schenker paketbutik.

Kan jag ångra mitt köp?

Du har 30 dagars ångerrätt om varan returneras i samma skick som vid mottagandet.
Extra returdagar under julen: Alla köp mellan 1/11 och 23/12 kan returneras fram till 1 februari.
Du betalar själv returfrakten, men för att göra det enkelt för dig har vi bifogat en returetikett.

Läs mer genom att trycka på "Retur av varor" (öppnas i nytt fönster)

Finns det reklamationsrätt

Som konsument har du – enligt köplagen – 2 års reklamationsrätt, vilket innebär att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller priset sänkt beroende på den specifika situationen.

Detta kräver givetvis att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppkommit till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadevållande beteende.

Om du vill klaga på en vara köpt på SeniorSalg ska du skicka ett skriftligt klagomål via mail till: info@seniorsalg.se

Spara i mina uppgifter

Vi följer EU's personuppgiftsförordning av 25/5-2018 om insamling och skydd av personuppgifter.

För att kunna genomföra ett köp samlar vi in ​​namn, adress, telefonnummer och mailadress. SeniorSalg lämnar inte vidare eller säljer informationen till tredje part.

Om du anmäler dig till vårt nyhetsbrev samtycker du till att vi använder dina uppgifter i samband med marknadsföring.
Du kan alltid avregistrera dig från detta igen, antingen via länken längst ner i vårt nyhetsbrev eller genom att skicka ett mejl till oss.