Handelsvillkor

Handelsvillkor för SeniorSalg.se

Allmän information
SeniorSalg.se är en del av SENIOR-SAM A/S CVR DK33082037
Adress: Sundbyvej 19, DK-7752 Snedsted
Danmark
E-post: info@seniorsalg.se

SeniorSalg.se säljer hjälpmedel och skor för seniorer. Vi förhandlar t.ex. gånghjälpmedel, möbler, tillbehör, kroppsvård och köksredskap för privatpersoner och institutioner samt skor av hög kvalitet.

Nedanstående försäljnings- och leveransvillkor gäller vid köp av varor på www.SeniorSalg.se för leverans i Sverige.

Priser
Alla priser är angivna i svenska kronor (SEK) inkl. Moms. Inga extra avgifter eller kostnader tillkommer. Kreditkortsavgift för betalning med kreditkort betalas av SeniorSalg.

Betalning
Betalning kan göras med Klarna eller betalkort.
För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

Följande betalkort kan användas som betalningsmedel på denna webbplats. MasterCard, Visa, Maestro, Dankort. Dessa hanteras av nets.

Frakt och leverans
Vi levererar via GLS till en DB Schenker paketbutik som du valt.
Vi strävar efter att leverera inom 3-5 arbetsdagar, även om längre leveranstid kan anges på enskilda varor.

GLS
- För totala köp över SEK 799,- är leveransen gratis till en GLS – DB Schenker paketbutik.
- Vid köp under 799,- kostar det SEK 89,- till en GLS – DB Schenker Pakkeshop.

Du väljer själv i vilken Paketshop du vill hämta ut ditt paket. När du anger din e-postadress och ditt mobilnr., GLS skickar automatiskt ett mail/sms till dig när ditt paket är klart för hämtning. Kom ihåg att ta med giltig fotolegitimation när du hämtar paketet.

Fraktpriset kommer alltid att framgå i varukorgen och din orderbekräftelse.

Ångerrätt
Hos oss har du som konsument 30 dagars ångerrätt.

Ångerfristen löper ut 30 dagar efter den dag du tog emot din vara.
Har du beställt flera olika varor i en beställning, men de levereras individuellt, löper tidsfristen från den dag du får den sista varan.

Tidsfristen innebär att du har 30 dagar på dig från mottagandet, att meddela oss att du vill ångra ditt köp.

Det snabbaste sättet skulle vara att du använder den bifogade GLS-returetiketten för att skicka tillbaka varor samt fylla i den bifogade blanketten där du tydligt anger vad du vill ångra.

Har du frågor kring detta, skicka ett mail till info@seniorsalg.se

Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varan utan att samtidigt meddela oss.

Hävning av del av köpet.
Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de köpts i en beställning.

Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaderna om du ångrar en del av ditt köp.

Retur
Du betalar själv för att paketet ska returneras och du ansvarar om skada uppstår under transporten.
Det snabbaste och billigaste är att använda den medföljande GLS returetiketten. Detta kostar endast 99,- SEK att använda och kvittas mot det belopp som återbetalas.

Du behöver inte skriva till oss innan du returnerar.

Varans skick när du returnerar den
Om varan har förlorat i värde och det beror på att du har använt den på annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt, kan du endast få del av köpesumman tillbaka. Hur mycket du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde, och i vissa fall kan det innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna.

Vi rekommenderar att du skickar tillbaka varan i originalförpackningen.
Om originalförpackningen saknas kan detta leda till att varans värde minskar.

Återbetalning av köpesumman
Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om varan är försämrad drar vi av det belopp du är ansvarig för.

Vi återbetalar alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader, senast 3 arbetsdagar från den dag vi har fått tillbaka dina varor.

Vi returnerar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, om vi inte har kommit överens om annat.

Vi kan hålla inne betalningen tills vi har tagit emot varan, såvida du inte skickar oss dokumentation om att du har returnerat den.

Varan skickas till:
Använd den bifogade returetiketten.

eller skicka till:

SeniorSalg
Sundbyvej 19
DK-7752 Snedsted.
Danmark

Vi tar bara emot paket som skickas direkt till adressen, aldrig till en paketbutik.

Reklamationsrätt
Som konsument har du reklamationsrätt i 2 år, vilket innebär att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset beroende på den specifika situationen. Detta kräver givetvis att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppkommit till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadevållande beteende.

Om du vill klaga på en vara köpt på SeniorSalg.se ska du skicka ett skriftligt klagomål via mail till: info@seniorsalg.se

För en snabbare handläggning av ärendet ber vi dig att bifoga en beskrivning av felet eller bristen, så återkommer vi till dig inom 2 arbetsdagar. Reklamation på fel i en vara ska göras inom skälig tid efter att du upptäckt felet eller borde ha upptäckt felet vid en normal granskning av varan.

SeniorSalg betalar returfrakt i samband med reklamation när detta är befogat. OBS! Tänk på att bifoga fakturan eller en kopia av denna vid retur av en vara.

SeniorSalg kommer att informera dig om hur returen ska gå till .

Du måste annonsera inom "skälig tid" efter att du upptäckt felet. Om du gör en reklamation inom två månader efter att felet upptäckts kommer reklamationen alltid att komma i rätt tid.

Om reklamationen är berättigad återbetalar vi fraktkostnaderna. Varan ska alltid skickas tillbaka i korrekt förpackning. Kom också ihåg att få ett kvitto på frakt så att vi kan ersätta dig för fraktkostnader.


Personuppgiftspolicy
Vi behöver följande information när du handlar hos oss:
Namn, adress, telefonnr. och e-postadress.

Vi registrerar och vidarebefordrar de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera varorna till dig.

Personuppgifterna registreras hos SENIOR-SAM A/S och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas.

Vi samarbetar även med en rad andra företag som lagrar och behandlar data. Företagen behandlar endast information för vår räkning och får inte använda den för sina egna syften.

För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation

Vi samarbetar endast med databehandlare i EU eller i länder som kan ge din information tillräckligt skydd.

Personuppgiftsansvarig är SENIOR-SAM A/S

Du har rätt att få information om vilka uppgifter vi behandlar om dig.
Om du anser att informationen är felaktig har du rätt att få den rättad. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du ber om det. Det kan t.ex. vara om dina uppgifter inte längre är nödvändiga i förhållande till det syfte för vilket vi skulle använda dem. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på: info@seniorsalg.se .


Orderbekräftelse
Efter beställning får du en orderbekräftelse via e-post.

Ansvarsfriskrivning
Eventuella erbjudanden gäller så länge lagret räcker.

Tillgång till reklamationer
Om du som konsument vill klaga på ditt köp ska du kontakta personalen via info@seniorsalg.se

Handelsvillkoren uppdaterades senast den 08.03.2023